1.Samochód podczas hamowania jedzie ruchem jednostajnie opóźnionym , przy czym w czasie 5 s zmniejszył swoją prędkość od 20 m/s do 5 m/s.
Jaką wartość ma wówczas przyspieszenie samochodu i jaki jest zwrot wektora przyspieszenia - zgodny czy przeciwny do zwrotu wektora prędkości ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T12:05:51+01:00
Dane:
delta(taki trójkąt, wiesz :) ;p)V=20m/s - 5m/s = 15m/s
delta t=5s
Szukane: a=?
wzór:
a=V/t
obliczenia:
a=15m/s : 5s a=3m/s2

Odp. Przyspieszenie samochodu ma wartość 3m/s2 i zwrot wektora zgodny z wektorem prędkości.
4 5 4
2010-02-19T12:08:14+01:00
Dane:
v jaka się zmieniła= 20-5=15m/s
t w jakim się zmieniła v= 5s
Wzór:
a=v/t
a=15m/s:5s=3m/s2
Zwrot wektora przyspieszenia jest przeciwny do zwrotu wektora prędkości.( przyspieszenie<opóźnienie> rośnie, a pedkość maleje)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T12:09:30+01:00
Witaj
dane v1=20m/s, v2=5m/s, t=5s,
szukane a

v2 = v1 - at
a = [v1 - v1]/t = [15m/s]/5s = 3m/s2
a = 3m/s2 i zwrot przeciwny do zwrotu prędkości v

..................pozdrawiam
4 3 4