Trzy lata temu posadzono przed domem krzew. Co roku
podwajał on swoją wysokość i teraz ma 144 cm. Jeśli przez
x oznaczymy wysokość krzewu w dniu posadzenia,
to informacjom z zadania odpowiada równanie
A. x = 144
B. 4x = 144
C. 6x = 144
D. 8x = 144

tylko prosze o podanie także rozwiązania a nie tylko poprawnej odpowiedzi

2

Odpowiedzi

2010-02-19T12:36:41+01:00
X---zasadzono
x*2=2x-- 1 tok
2x*2=4x---2 lata
4x*2=8x
wiec po 3 lat (8x) ma 144cm

nom to równanie:
8x=144
odp d
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T12:39:43+01:00
Trzy lata temu posadzono przed domem krzew. Co roku
podwajał on swoją wysokość i teraz ma 144 cm. Jeśli przez
x oznaczymy wysokość krzewu w dniu posadzenia,
to informacjom z zadania odpowiada równanie
A. x = 144
B. 4x = 144
C. 6x = 144
D. 8x = 144

x-posadzone
2x-po 1roku
2*(2x)=4x-po 2 latach
2*(4x)=8x-po 3 latach
8x=144
9 4 9