Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T12:41:21+01:00
ZADANIE 1
-wiercenie
-badanie przebiegu fal sejsmicznych.
-badanie pola magnetycznego Ziemi,
-kierunek sił pola grawitacji,
-materie meteorytów

ZADANIE 2
ciecz

ZADANIE 3
- sól kamienna - gastronomia(przyprawa)
- diament - biżuteria(jubilerstwo) ,cięcie szkła
- grafit - ołówki
-gips - usztywnianie złamanych kości , wyrób płyt gipsowych
- węgiel kamienny - opał,fabryki
- szafir - biżuteria(jubilerstwo)
- torf - uprawa roślin
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T12:42:42+01:00
1.
-odwierty
-badania prękości rozchodzenia się fal sejsmicznych
-analiza skał
-analiza meteorytów

2. ciekły

sól kamienna- znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle chemicznym (m.in. produkcja sody, chloru) oraz spożywczym (sól kuchenna).

diament- wykorzystywany w jubilerstwie, w technice do szlifowania i polerowania drogich kamieni i ciecia szkła, w górnictwie jako nasadki wierteł, świdrów

grafit-wkłady do ołówków, elektrody w suchych bateriach , jako poślizgowy środek smarujący, do produkcji elementów grzejnych pieców oraz do budowy termoodpornych elementów pojazdów kosmicznych

gips- budownictwo (płyty kartonowo-gipsowe)

węgiel kamienny-surowiec energetyczny

szafir-domieszkowany tytanem jako ośrodek czynny nowoczesnych laserów, używany do produkcji igieł do gramofonów

torf- kąpiele lecznicze (tzw.borowina)
2 5 2