Proszę o rozwiązanie tych zadań:

1. Prostokątny stadion ma wymiary 45m na 65. Ile sekund trwałoby obejście stadionu dookoła ( wzdłuż ogrodzienia), jeżeli wiadomo, ze przejscie rownym tempem 20m zajmuje 30sekund?

2.Dach państwa Kowalskich ma kształt rownolegloboku o bokach 15m i 8m oraz wysokosci padajacej na krotszy bok 11m. pomalowanie 1m(kwadratowego) dachu w firmie ,,Pędzelek" kosztuje 20zl. Ile zaplaca panstwo kowalscy?

3 kwadrat o boku 12dm ma takie samo pole jak prostokat o dlugosci 24dm jaka szerokosc ma prostokat??

PROSZE BARDZO

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T13:06:56+01:00
1.
45+45+65+65 = 220
220:20 = 11
30 sekund = 0,5 minuty
11*0,5 = 5,5 minuty
Obejście stadionu trwałoby 5,5 minuty.

2.
P = a*h
P = 8*11 = 88m²
88*20 = 1760 zł
Państwo Kowalscy zapłacą 1760zł.

3.
Pk = a²
Pk = 12² = 144 dm²
Pp = a*b
144 = 24*b
b = 144/24
b = 6
Prostokąt ma szerokość 6 dm.

2010-02-19T13:09:07+01:00
1.

P=45mx65m=2925m²
20m/30s=40m/60s=40m/min
2925m²:40m/min=73,125min
73,125min=4387,5s
Odp.: ObejScie tego stadionu trwałoby 4387,5s.

2.

P=8mx11m=88m²
20zlx88=1760zl
Odp.: Państwo Kowalscy zapłacą 1760zł.

3.

P=12dmx12dm=144dm²
144dm²:24dm=6dm.
Odp.: Prostokąt ma szerokość 6dm.

Liczę na naj!.:****