1. Babcia robi swetry na drutach dla dwóch wnuków i 3 wnuczek. Pierwszy sweter babcia wykonała w ciągu 9 dni i 1 godz. Lecz każdy następny jest ukończony 30 min później.. W ciągu dnia babcia poświeca 7 godz na robienie na drutach. Ile czasu zajmie babci zrobienie swetrów na drutach dla wnucząt?

2. Magda wstała w niedzielę o godz 8 ; 30 i przez 15 min jadła śniadanie. III kwadranse czytała książkę. Następnie 15 min oglądała program TV, a przez kolejne 30 min robiła porządki w swoim pokoju. Po tych czynnościach wyszła na podworko i wróciła na obiad po 2 godz 20 min. O któej godz Magda jadła obiad?

3. Karol ma dziś 6 lekcji. Pierwsza lekcja 45 minutowa zaczęła się o 8 ; 00. Meidzy lekcjami krótkie przerwy trwały po 10 minut, a długa przerwa 25 min. O której godz skończą się lekcje w klasie Karola?

2

Odpowiedzi

2010-02-19T13:08:29+01:00
1.
1 wnuk- 9dni i 1 godz
2 wnuk - 9 dni i 1,5 godz

1 wnuczka- 9 dni i 2 godz
2 wnuczka - 9 dni i 2,5 godz
3 wnuczka - 9 dni i 3 godz

Odp. Babcia robiła swetry 46 dni i 1 godzinę

2.

15 min -jadła śniadanie
45 min - czytała książke
15 min - oglądała tv
30 min - robiła porządki
140 min - była na podwórku

8:45 była po śniadaniu
9:30 przeczytała książkę
9:45 skończyła oglądać telewizję
10:15 skończyła sprzątać
12:35 przyszła z podwórka i jadła obiad

Odp. Magda jadła obiad o 12:35

3.

1 lekcja z przerwą - 8:55
2 lekcja z przerwą- 9:50
3 lekcja z przerwą - 10:45
4 lekcja z przerwą - 11:40
5 lekcja z długą przerwą - 12:50
6 lekcja- 13:35


Odp. Karol skończył lekcje o godz 13:35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T13:31:09+01:00
Zad.1.
5 wnucząt = 5 swetrów
I sweter- 9dni 1h = 64h
II sweter- 9dni 1h 30 min = 64h 30 min
III sweter- 9dni 2h = 65h
IV sweter- 9dni 2h 30 min = 65h 30 min
V sweter- 9dni 3h = 66h


Suma godzin robienia na drutach:
64h+64h 30min+65h+65h 30min+66h= 324,6h
Odp.: Babcia zrobi swetry po 324,6 godzinach.
Zad2.
wstała o 8:30
przez 15 min jadła śniadanie
III kwadranse czytała książkę
15 min oglądała program TV
30 min robiła porządki w swoim pokoju
wyszła na podwórko i wróciła na obiad po 2 godz 20 min
czyli:
15min+(3*15min)+15min+30min+2h20min=4h5min
8:30+4h5min=12:35
Odp.:Magda na obiad wróciła o 12:35.
Zad.3.
1,2,3,4,5,6-numer lekcji
a,b,c,d,e- numer przerwy
1)8.00-8.45
a)8.45-8.55
2)8.55-9.40
b)9.40-9.50
3)9.50-10.35
c)10.35-10.45
4)10.45-11.30
d)11.30-11.55
5)11.55-12.40
e)12.40-12.50
6)12.50-13.35
Odp.:Karol skończy lekcje o 13.35.
7 3 7