Odpowiedzi

2010-02-19T13:41:29+01:00
Zad1
a)3x+7/2+4=x/3
3(3x+7)=x(2+4)
9x+21=6x //-9x
21=-3x //÷-3
x=-7
b)1-8x/4+x-5/6=-3x //*12
12*1-8x/4+12*x-5/6=12*(-3x)
3(1-8x)+2(x-5)=-36x
3-24x+2x-10=-36x
-7-22x=-36x //+22x
-7=14x //÷14
x=-1/2
c)2-11x/10+8x+39/15-3x/2=0 //*30
30*2-11x/10+540x+30*39/15-30*3x/2=0
3(2-11x)+540x+2*39-15*3x=0
6-33x+540x+78-45x=0
84+462x=0 //-84
462x=-84 //÷462
x=2/11 po skroceniu ulamka

zad2
a) 2/√6=2/√6*√6/√6=2√6/2=√6
b) 5/2√7=5*2√7/2√7*2√7=10√7/14=5√7/7
c) 5/6-√2=5√2/6-√2*√2=5√2/6-2=5√2/4
d) 4/√7+2=4√7/7+2√7=6√7/7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T13:52:38+01:00
A) 3x-7/2+4= x/₃ |*6
18x-21+24=2x
18x-2x = -3
16x = -3 /:16
x=-3/16

b) 1-8x/4 + x-5/6= -3x |*12
12-24x+12x-10 = -36x
-24x+12x+36x = -12+10
24x = -2 /:24
x =-2/24
x = -1/12

c) 2-11x/10 + 18x+39/15 - 3x/2=0 |*30
60-33x+540+78-45x = 0
-33x-45x = -60-540-78
-78x = -678 /:(-78)
x = 8 54/78
x = 8 9/13

Zad. 2 usuń niewymierność z mianownika ułamka)
a) 2/√6= 2√6 / 6 = √6 / 3
b)5/2√7= 5√7 / 14
c) 5/6-√2= 30+5√2 / 36-2 = 30+5√2 / 34
d) 4/√7+2= 28+4√2 / 49+7√2+7√2+2 = 28+4√2 / 51+14√2