Zad.1 Wskaż w którym zestawie podano nazwy wyłącznie substancji chemicznych:
a) żelazo,woda, butelka
b) magnez, wodór,cukier
c) powietrze, rtęć, opona
d) skała, azot, siarkowodór

Zad.2 Ile słodkiej wody można uzyskać z jednej tony wody morskiej zawierającej 3,5 % rozpuszczonych w niej soli mineralnych:
a) 350 kg
b) 650 kg
c) 965 kg
d) 35 kg

2

Odpowiedzi

2010-02-19T14:11:29+01:00
1 B
2
1t=1000kg
3,5% z 1000kg = 35kg
1000-35=965 kg

Odp. B
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T14:19:39+01:00
Zad. 1
b)
Zad 2
odp. c
1 t= 1000 kg
3,5% z 1000= =0,035 x 1000= 35
1000-35=965