Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T14:28:04+01:00
Dane:
m = 50 kg
F₂ = 150 N
g = 10 [m/s²]
Rozw.:
a)
Nacisk:
N = F₁ + F₂
F₁ = m × g = 50 kg × 10 [m/s²] = 500 N
N = F₁ + F₂ = 500 N + 150 N = 650 N
b)
Ze wzoru F = m × g wynika że im większa masa tym siła ciężkości jest większa
2010-02-19T14:32:38+01:00
A)
50 kg = 500 N
500 N + 150 N = 650 N

Chłopiec naciska na Ziemię z siłą 650 N

b)
Im bardziej wzrasta masa, tym bardziej wzrasta siła ciężkości.
2010-02-19T14:37:58+01:00
Witaj
dane M=50kg, Q2 = 150N, g=10m/s2 =10N/kg
szukane F - całkowity nacisk chłopca z paczką
a)
nacisk całkowity F = nacisk samego chłopca czyli jego ciężar Q1 = Mg dodać
ciężar paczki czyli Q2 = 150N

F = Q1 + Q2
F = Mg + Q2 = 50kg*10N/kg + 150N = 500N = 150N = 650N

b)
siła ciężkości chłopca dana jest wzorem Q = M*g, co oznacza, że jego ciężar
jest wprost proporcjonalny do jego masy.

.........................pozdrawiam
1 5 1