Zadanie 1.

Walec ma wysokość 10 cm, a jego objętość wynosi 640 π cm ² . Jaką średnicę ma podstawa tego walca ?


Zadanie 2 .
tam macie załącznik z rysunkiem to jest zafanie 5 i tam jest rysunek

treść zadnia
W walcu o wysokości 10 i promieniu podstawy 8 wycięto otwór w kształcie walca o średnicy 2 (patrzy rysunek obok ). Jaką objętość ma otrzymana bryła ?

3

Odpowiedzi

2010-02-19T14:41:14+01:00
Ad1
V=640πcm²
πr²×10=640π
64π=πr²
r=8
d=2r
d=16
2 5 2
2010-02-19T14:43:53+01:00
H=10
v=640π

V=πhr^2

2r=srednica

v/(πh)=r^2

r=8
2r=16=srednica


zad 2
h=10
r=8

srednica2=2


Votrzymanej bryly = πr^2*h- π*h*(srednica2/2)^2= πh(r^2-srednica2^2/4) = 10π(64-1)= 630π
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T14:44:05+01:00
1.
Dane:
H=10cm
V= 640 π cm ²

V= πr²H /: πH
r²=V/ πH
r²= 640 π/ π10
r²=64
r=8cm
d=2r
d=2 × 8=16cm
Podstawa tego walca ma średnicę 16cm.
2.
V₁= π8² ×10=640 π
V₂= π1² ×10=10 π

V₃= V₁-V₂
V₃= 640 π - 10 π= 630 π
Otrzymana bryła ma objętość 630 π.
4 4 4