Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T14:53:59+01:00
W latach rozbiorów Polski patrioci stoczyli bardzo dużo walk z najeźdźcami. Było bardzo dużo sposobów wspierania naszego kraju:
-udział w bitwach i powstaniach,
-malowanie obrazów związanych z historią Polski,
-pisanie dzieł literackich o ojczyźnie,
- układanie pieśni, która trzymała Polaków na duchu,
-modlitwa do Boga o ocalenie Polski,
-uczenie dzieci potajemnie języka polskiego.
2010-02-19T14:54:54+01:00
Rzeczpospolitej zostały podzielone pomiędzy zaborców w trzech kolejnych rozbiorach. Od tego momentu w Polsce zaczyna się szerzyć ruch niepodległościowy, którego głównym celem jest odzyskanie niepodległości. W przeciągu tych 123 lata niewoli powstało bardzo dużo organizacji, które planowały tą niepodległość odzyskać. Powstało wiele koncepcji , jedne zakładały masowe powstanie całego narodu przeciw zaborcom, inni liczyli na wykorzystanie odpowiedniej koniunktury politycznej w Europie , jeszcze inni uważali, że poprzez współpracę z zaborcą będzie można uzyskać autonomie ,a może nawet niepodległość. Ostatecznie Polska odzyskała niepodległość dopiero po I WŚ w 1918 r. po klęsce państw zaborczych oraz dzięki rewolucji bolszewickiej w Rosji.