Informacja do zadania 1) i 2). Klasa oli zorganizowała przedstawienie. Dochód ze sprzedaży 88 biletów wyniósł 660 zł. W całości został przeznaczony na schronisko dla zwierząt.
1) Aktualnie w schronisku znajduje się 12 psów i 5 kotów. Utrzymanie jednego psa kosztuje dziennie 5 zł a kota 4 zł. Oblicz, na ile pełnych dni utrzymania tych zwierząt w schronisku wystarczą pieniądzeprzekazane przez klasę Oli. Zapisz obliczenia ....

2) Oblicz ile sprzedano biletów dla dorosłych, ile dla dzieci. Cena biletu dla dziecka wynosiła 6 zł i była o 40% niższa od ceny biletu dla osoby dorosłej. zapisz obliczenia...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T15:03:54+01:00
12×5zł+5×4zł=80 zł - dzienny koszt utrzymania zwierzaków
660zł÷80zł=8,25 - liczba dni.
odp: Pieniądze wystarczą na 8pełnych dni.

2)
6zł - 60%
x - 100%

x=10zł - cena biletu dla dorosłych

d - liczba biletów dla dorosłych
u - liczba biletów ulgowych

d+u=88
10d+6u=660

d=88-u
880-10u+6u=660
-4u=-220
u=55
d=88-55=33

odp: sprzedano 55 biletów dla dzieci i 88 dla dorosłych
12 1 12
2010-02-19T15:04:58+01:00
1)
koszt dziennego utrzymania 12 psów - 12*5zł=60zł
koszt dziennego utrzymania5 kotów - 5*4zł=20zł

dzienny koszt utrzymania zwierzaków- 60zł+20zł=80zł

660zł/80zł=8,25
Na 8 dni wystarczą pieniądze przekazane przez klasę Olii.


1 3 1