Odpowiedzi

2010-02-19T15:07:58+01:00
Ewa kupiła zeszyty 60-kartkowe i 80- kartkowe, przy czym zeszytów cieńszych jest o 4 więcej niż grubszych.Łącznie w zakupionych zeszytach jest 940 kartek. Ile Ewa kupiła zeszytów 80- kartkowych
x+4-60 kartkowych
x-80 kartkowych

60(x+4)+80x=940
60x+240+80x=940
140x=700/:140
x=5

Odp. Ewa kupiła 5 zeszytów 80 kartkowych.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T15:08:58+01:00
X - liczba zeszytów 60 kartkowych
x-4 - liczba zeszytów 80 kartkowych

60x+80(x-4)=940
60x+80x-320=940
140x=1260
x=9

liczba zeszytów 60 kartk -> 9
liczba zeszytow 80 kartk -> 9-4=5

proszę o naj :))
3 4 3
2010-02-19T15:15:37+01:00
X-ilość zeszytów 60-kartkowych

60x+80(x-4)=940
60x+80x-320=940
140x=940+320
140x=1260 /:140
x=9

9-4=5-ilość zeszytów 80-kartkowych

spr:60*9+80(9-4)=540+400=940

Odp:Ewa kupiła 5 zeszytów 80-kartkowych. :)
2 5 2