Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T15:11:42+01:00
W czasie trwania paleozoiku pangea się podzieliła i powstały kontynenty które następnie przesuwały się przechodząc w różne strefy klimatyczne.
Także dzieki wstrząsom wtórnym (trzęsienie ziemi).

DASZ MI PKT. ??????
1 5 1
2010-02-19T15:13:13+01:00
Kontynenty powstają następująco:
najpierw wody mórz i oceanów wysychają, a potem piasek zz tych zbiorników przekształca sie w ląd. lad ten ciągle sie powiększa i tak postają kontynenty.
;o
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T15:51:27+01:00
Ponad 1 mld lat temu na Ziemi był jeden wielki kontynent- Rodinia. Pod wpływem ruchu płyt litosfery oraz zjawisk zachodzących wewnątrz naszej planety Superkontynent "rozpadł się" na mniejsze kontynenty. Jak wiadomo ruch kontynentów trwa nadal (dowód: płyta afrykańska "odsuwa się" od płyty południowoamerykańskiej o ok. 3 cm rocznie-). Na powstawanie kontynentów maja wpływ tez ruchy konwekcyjne oraz wulkanizm i trzęsienie ziemi.

Pozdrawiam i liczę na najjj
1 5 1