Odpowiedzi

2010-02-19T15:17:09+01:00
Czasu past simple używamy do określenia czynności zakończonych w przeszłości. w czasie past simple do czasowników regularnych dodajemy końsówkę "ed", np. talk-talked. jeśli czasownik kończy się na "e" dodajemy końcówkę "d", np. smile-smiled.
niektóre czasowniki mają formę niereularną które trzeba zapamietać np. drink-drank-drunk.
czasownik to be w past simple: was i were
przeczenia tworzymy stawiając didn't
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T15:17:20+01:00
Czas Past Simple (przeszły prosty), opisuje wydarzenia z przeszłości i generalnie jest prosty w tworzeniu. Potrzebujemy czasownika w II formie, który wstawiamy po podmiocie :)


użycie :
- czas przeszły
*wtedy gdy wiemy, ze czynność jest zakończona , nie ma związku z teraźniejszością

operator:
-did.
Operator jest taki sam we wszystkich osobach.
Pytanie tworzymy wstawiając did przed podmiot zdania a wtedy wraca do pierwszej formy.


* przeczenie - did + not = didn't
~~~~~~~~~~~
II formę czasownika tworzymy dodając końcówkę -ed do formy podstawowej:
work-worked
Ta zasada tyczy się jednak tylko czasowników regularnych ( w nieregularnych bierzemy druga forme )

5 2 5
2010-02-19T15:24:04+01:00
Czasu past simple używamy gdy mówimy o rzeczach, które miały miejsce w przeszłości i juz sie skonczyły.
zdanie twierdzące:
podmiot + czasownik z koncówką -ed lub nieregularny + reszta zdania
zdanie przeczące :
podmio + didn't ( did not) + czasownik w formie podstawowej + reszta zdania
zdanie pytające:
Did + podmiot + czas. w formie podstawowe + reszta zdania
krótkie odpowiedzi : yes,podmiot + did lub no, podmiot+didn't
operator to did, używamy go w pytaniach i przeczeniach
końcówkę -ed dodajemy do czasowników w zdaniu twierdzącym chyba, że jest to czasownik nieregularny ( trzeba się wtedy nauczyć ich na pamięć )
W casie present simple używa się określników ago np. two years ago (2 lata temu), 5 days ago ( 5 dni temu) lub last np.last year ( zeszłego roku ) last week ( w zeszłym tygodniu)
4 4 4