1) Ojciec ma 44 lata , a syn 2 lata . Za ile lat ojciec będzie 3 razy starszy od syna .

proszę .
za pomocą równania ..
sam wynik . - spam .

2) Wujek Karola przygotował paczki świąteczne dla swoich krewnych. W tym celu kupił 120 mandarynek, 36 batonów oraz 24 czekolady. Ile jednakowych paczek mógł przygotować i co one mogły zawierać .

Te zadanie nie musi być wykonane równaniem .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T15:25:53+01:00
44+x=(2+x)*3
44+x=6+3x|-6
38+x=3x|-x
38=2x
x=19


120, 36 i 24 są podzielne przez 12
Będzie 12 paczek
w każdej po 10 mandarynek 3 batony i 2 czekolady
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T15:36:18+01:00
Zad 2 )
Wariant 1
6 paczek
4 czekolady , 6 batonów i 20 mandarynek
Wariant 2
12 paczek
2 czekolady 3 batony i 10 mandarynek