Odpowiedzi

2010-02-19T15:44:58+01:00
Znaczenie bakterii:
-rozkładają szczątki roślin i zwierząt
- użyźniają glebę
- wywołują choroby np: angina
- psucie żywności
- utlenianie białek- gnicie

znaczenie wirusów:
- wywołują choroby np:
katar, opryszczka, HIV, ospa, różyczka, świnka.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T15:46:36+01:00
Znaczenie bakterii:
-wykorzystuje je się do oczyszczania ścieków,
-wytwarzają niektóre witaminy(np.K),
-wykorzystuje je się do produkcji antybiotyków,
-po odpowiedniej modyfikacji wytwarzają ludzką insulinę,
-przez nie psuje się żywność,
-wywołują choroby ludzkie i zwierzęce,


Znaczenie wirusów:
-wywołują liczne choroby.
17 4 17
2010-02-19T16:31:02+01:00
Znaczenie bakterii :
(dobre)
- są organizmami pionierskimi, czyli zasiedlającymi środowiska pozbawione życia;
- są wykorzystywane w przemyśle spożywczym do sporządzania serów, jogurtów, kefirów oraz kiszonych warzyw.
- pełnią ważną funkcję w oczyszczaniu środowiska, ponieważ rozkładają szczątki organizmów na substancje proste.
(złe)
- niektóre wytwarzają toksyny,
- wywołują procesy gnilne,
- wywołują choroby, np. anginę, zapalenie płuc itd.

Znaczenie wirusów :
- wywołują choroby, np. ospa wietrzna, różyczka, zółtaczka, AIDs.
5 3 5