Przy nazwach miejscowości podano, jaka jest odległość w lini prostej między nimi na pewnej mapie oraz skale tej mapy. Oblicz rzeczywiste odległości między tymi mijscowościami. [a Miastko-Bytów, 7cm 5mm, skala 1: 5000 000 [b Szczecin-Nowy Sącz,1m, skala 1: 6000 000 [c Warszawa-Praga, 2cm 5mm, skala 1: 20000 000

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T15:46:52+01:00
A) Miastko-Bytów, 7cm 5mm, skala 1: 5000 000
7cm 5mm = 7,5 cm
7,5 ∧ 5 000 000 = 37500000 cm = 375 000m = 375 km

b) Szczecin-Nowy Sącz,1m, skala 1: 6000 000
1m = 100cm
100 ∧ 6 000 000= 6 000 000 00cm =6000km

c) Warszawa-Praga, 2cm 5mm, skala 1: 20000 000
2cm 5mm = 2,5 cm
2,5 ∧ 2 000 0000 = 500km
1 1 1
2010-02-19T15:48:00+01:00
A) Miastko-Bytów, 7cm 5mm,
skala 1: 5000 000
1cm:5000 000cm
1cm: 5000 0m
1cm: 50km
7,5*50=375km

b) Szczecin-Nowy Sącz,1m,
skala 1: 6000 000
1cm:6000 000cm
1cm: 6000 0m
1cm: 60km
1m=100cm
100*60=6000km

c) Warszawa-Praga, 2cm 5mm,
skala 1: 20000 000
1cm:20000 000cm
1cm:20000 0m
1cm: 200km
2,5*200=500km
4 2 4