Odpowiedzi

2010-02-19T15:55:54+01:00
E=12
f=16
h=9,6
Wzór:
P=a*h P=1/2*e*f
P=1/2*12*16
P=96
9,6a=96
96:9,6=10
a=10
Odp: Bok rombu wynosi 10 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T16:22:38+01:00
Dane:
e (przekątna) = 12cm
f (przekątna) = 16cm
h (wysokość rombu) = 9,6cm

Szukane:
a (bok rombu) = ?

Rozwiązanie:

Są dwa wzory na pole rombu:

P = a × h
lub
P = (e × f) ÷ 2

Najpierw wyliczmy pole rombu korzystając ze wzoru drugiego:

P = (e × f) ÷ 2
P = (12cm × 16cm) ÷ 2
P = 192cm² ÷ 2
P = 96cm²

Aby wyliczyć długość boku rombu należy wszystkie nasze dane podstawić pod pierwszy wzór.

P = a × h
96cm² = a × 9,6cm
96cm² ÷ 9,6cm = a
a = 10cm

Odp: Długość boku rombu wynosi 10cm.