W szufladzie jest 35 krawatów, wśród których 20 % jest zielonych, a pozostałe są niebieskie. Losowo wyciągamy po jednym krawacie i - bez oglądania - odkładamy do pudełka. Ile co najmniej krawatów należy teraz wyciągnąć, aby mieć pewność, że w pudełku będą co najmniej trzy krawaty niebieskie.
A. 20
B.10
C.7
D.3

3

Odpowiedzi

2010-02-19T16:02:06+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T16:04:24+01:00
35×0,20=7 -kwadraty zielone
Więc musimy wyciągnąć 10 krawatów, ponieważ na początku możemy wyciągnąć same zielone, a chcemy jeszcze 3 niebieskie. 7+3=10
Odpowiedz B
1 5 1
2010-02-19T16:05:59+01:00
35*20%=7 - to są zielone kwadraty
35-7=28 - to są niebieskie kwadraty
odp d bojak weźmiesz c to znikną zielone kwadraty

ale nie wiem czy to jest dobrze



No to każdy napisał inaczej :P