Odpowiedzi

2010-02-19T17:30:49+01:00
Mogę spróbować wg mnie 5 promieni ziemiwewzorze Gmm/r2 mamy promień do kwadratu! a więc 5 do kwadratu daje 25.W drugiej częsci pytania Chyba chodziło o mase - masa się nie zmieni .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T17:45:45+01:00
Witaj

Fo = GMm/[Rz]2 na powierzchni Ziemi
F = GMm/[Rz+h]2 na wys. h nad pow. Ziemi
Fo/F = [(Rz+h)/Rz]2 = 25
[Rz+h]/Rz = 5
h = 4Rz
Ciężar będzie mniejszy 25 razy na wys. h = 4Rz nad pow. Ziemi czyli w odl.
5Rz od środka Ziemi.

....................pozdrawiam
1 1 1