Odpowiedzi

2010-02-19T16:42:10+01:00
TRAGEDIA :utwór dramatyczny oparty na konflikcie między dążeniami bohatera siłami wyższymi
KOMEDIA :gatunek dramatu przeciwieństwo tragedii>
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T16:47:04+01:00
No to tak ogólnie dionizje to attyckie świeta ktore obchodzone były 4 razy w roku.

wielkie dionizje inaczej (miejskie) z procesją posągu Dionizosa do gaju Akademosa.

zaś
małe dionizje innaczej (wiejskie) dla uczczenia pory otwierania naczyń z młodym winem

tragedia antyczna: odmiana dramatu antycznego ukształtowana w starozytnej Grecji. Tworzyły ją sceny dialogowe i monologi postaci
przeplatane pieśniami chóru. Akcja ograniczała się do małej liczby wątkow , jednego miejsca i czasu akcji oraz maksymalnie 3 jednoczesnie grających aktorow. Fabuła tragedi antycznej zawsze nawiązywała do mitów.

komedia- jeden z podstawowych obok tragedii gatunków dramatu przedstawiający bohaterów i zdarzenia w sposob wesoly czesto satyryczny.
23 3 23
2010-02-19T16:55:03+01:00
Małe dionizje było to święto wydawane na cześć boga dionizosa na wsiach a wielkie w miastach.
dramat - jeden z trzech rodzajów literackich. jest to rodzaj sztuki na granicy literatury i teatru.
14 4 14