Odpowiedzi

2010-02-19T16:41:09+01:00
Pole trójkąta jest równe:
P=½a*h

gdzie h to właśnie wysokość poprowadzona na dany bok "a":

P=½a*h
P=½6cm*5cm
P=3cm*5cm
P=15cm²
2010-02-19T16:41:16+01:00
P=a×h/2
P=6×5/2
P=15cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T16:42:55+01:00
Dane:
a=6cm
b=5cm

Szukane:
P=?

Wzór:
P=(a*h)/2

Rozwiązanie:
(6cm*5cm)/2=30cm2/2=15cm2

Odpowiedź: Pole tego trójkąta wynosi 15 centymetrów kwadratowych:)