1. Boisko w kształcie prostokąta o wymiarach 50m i 90m powiększono przez dodanie pasa o szerokości 10m z każdej strony. Sprawdź, czy te boiska są prostokątami podobnymi.
2. W trapezie ABCD podstawy mają: AB=13cmi CD 12cm,a ramię AD ma 6 cm. O ile cm należałoby przedłużyć ramię AD, aby przecięło się z przedłużeniem ramienia BC?

2

Odpowiedzi

2010-02-19T16:50:37+01:00
Zadanie 1
50/90=60/100
5/9=6/10
sprowadzamy do wspólnego mianownika, czyli 90
50/90=54/90
równanie jest sprzeczne, więc prostokąty NIE są podobne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T16:52:42+01:00
1. 50m + 10m = 60m
90m + 10m = 100m


PROSTOKĄT

na wszelki wypadek... pole
60m x 100m = 6000m (kwadratowych)

2.
BC=?
AD=6cm


AB=13cm
CD=12cm

TRAPEZ :

(a+b)*h
P= _______
2



(13+12)*6
P=__________
6


P=15

BC=16cm