Odpowiedzi

2010-02-19T17:02:17+01:00
Rzeczpospolita ma suwerenność zewnętrzną, ponieważ jest niezależna od innych państw.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T18:43:50+01:00
Rzeczpospolita jest państwem suwerennym zewnętrznie ponieważ jest niezależna od innych państw. Nie ma państwa - matki, sami decydujemy się o formie polityki wewnętrznej i zagranicznej. (Bardzo prosty przykład - PRL i ZSRR. PRL pod zwierzchnictwem ZSRR) Nikt nas nie zmusza do wstąpienia do organizacji międzynarodowych takich jak Unia Europejska czy NATO (Pakt północnoatlantycki). (Inaczej było z uczestnictwem w Układzie Warszawskim), dlatego właśnie mówimy o państwie suwerennym zewnętrznie
1 5 1