Odpowiedzi

2010-02-19T17:01:21+01:00
Złoty sześcian o krawędzi 2 cm waży 15, 44 dag. Oblicz krawędź złotego sześcianu o masie 3,86 dag

1 sześcian:
a=2cm

v=a³=2³=8cm³

8cm³ waży 15,44dag
1cm³ waży x dag

x=15,44:8
x=1,93dag waży 1cm³

3,86dag waży x cm³
x=3,86:1,93
xcm³=2


v=a³
a³=2
a=∛2= krawędź sześcianu o masie 3,86dag
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T17:04:36+01:00
Proporcje
2cm-15,44dag
x cm-3,86
mnożymy na krzyż
15,44x=2*3,86
15,44x=7,72/:15,44
x=0,5cm
odp.krawędź złotego sześcianu o masie 3,86dag wynosi 0,5cm
2 3 2