Odpowiedzi

  • 007
  • Początkujący
2010-02-19T17:08:04+01:00
1. Noszenie ciężkich rzeczy jak np. plecak,wodę na jednym ramieniu,reku. Zła postawa siedząca np. na fotelu,przy komputerze...
2. boczne skrzywienie kregoslupa. To samo co w 1.
3. Noszenie nieodpowiednich butów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T17:26:50+01:00
Krzywica - Podstawową przyczyną krzywicy jest niedobór witaminy D3 (cholekalcyferolu) w diecie. Ponieważ witamina D3 jest produkowana również w skórze pod wpływem promieniowania ultrafioletowego światła słonecznego, niedostateczne nasłonecznienie dziecka przyczynia się do rozwoju tej choroby.
Zapobieganie tej choroby polega na podawaniu doustnie preparatów witaminy D3.
Skolioza - są różne rodzaje skoliozy, dlatego też są różne przyczyny i metody leczenia. Ale najczęszczą przyczyną skoliozy jest nieprawidłowe siedzenie, noszenie plecaków, toreb itp.
Aby zapobiec tej chorobie jest zmienienie dotychczasowego trybu życia m.in. starać siedzieć prosto, nosić plecak lub torbe tak aby plecy były równo obciążone ciężarem.W niektórych przypadkach pomaga rehabilitacja, gimnastyka korekcyjna noszenie specjalistycznych gorsetów a także leczenie operacyjne.
Płaskostopie - przyczyną tego rodzaju wady może być np. nadmierne, długotrwałe obciążenie stóp przy jednoczesnym osłabieniu mięśni i więzadeł, noszenie niewłaściwego obuwia lub nadwaga. Płaskostopie może być wrodzone lub porażenne. Leczeniem płaskostopia zajmuje się ortopedia. Jest ono zwykle zachowawcze - gimnastyka (np. chodzenie boso po piasku), wkładki korekcyjne i obuwie ortopedyczne, w ciężkich przypadkach wymagane jest leczenie operacyjne.
3 5 3