Pan Jan wpłacił 1200zł do banku FORTUNA, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Janowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 30%.:):):)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T17:11:56+01:00
1200+6%*1200=1200+72zł=1272
odsetki wyniosą 72zł
72zł-30%*72=
72zł-21,6zł=
50,4zł
odp. odsetki po roku wyniosą 72zł,a panu Janowi zostanie 50,4zł po odprowadzeniu podatku
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T17:13:12+01:00
0,06 * 1200 = 7200 kreska ułamkowa 100
1200 + 72 = 1272
0,3 * 1272 = 381,6
1272 - 381,6 = 890,4
2010-02-19T17:29:36+01:00
1200+6%*1200=1200+72zł=1272
odsetki wyniosą 72zł
72zł-30%*72=
72zł-21,6zł=
50,4zł
odp. odsetki po roku wyniosą 72zł,a panu Janowi zostanie 50,4zł po odprowadzen
1 5 1