Odpowiedzi

2010-02-19T17:34:49+01:00

niewiem czy to o to ci chodzi, ale ..Kraj ten zajmuje czołowe miejsce w wydobyciu boksytów,diamentów,cyrkonu,złota, rydy żelaza i uranu
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T17:35:52+01:00
Węgiel brunatny ,wegiel kamienny.
, złoto, produkty przerobu ropy naftowej, tlenek glinu, rudy żelaza, skroplony gaz ziemny, uran, nikiel, srebro, cynk, miedź, szafiry i opale. Australia może się również poszczycić największym wydobyciem boksytu, ołowiu i diamentu, przeznaczonych do użytku

oraz ;)

Australia jest kontynentem zasobnym w bogactwa mineralne, zwł. surowce energetyczne i rudy metali. Bogate złoża węgla kamiennego występują we wschodniej części Australii, węgiel brunatny na południowym wschodzie, ropa naftowa m.in. na północnym zachodzie i na szelfie w Cieśninie Bassa. Z rud metali największe znaczenie mają: żelazo (złoża w Australii Zachodniej należą do największych na świecie), miedź, cynk i ołów, cyna, nikiel i boksyty. Istotne znaczenie mają też złoża uranu, toru, złota oraz drogich kamieni, zwł. opali, których Australia jest największym w świecie producentem.
14 4 14