Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T17:36:06+01:00
Przyczyny:
otyłość, uwaronkowane gentycznie też może być, praca stojąca
Objawy:
ból nóg, na nogach pojawiają się najpierw tzw. pajęczynki potem robią się żylaki
Zapobieganie:
unikac noszenia cieżarów, stania długotrawałego, dieta, zapobiegawczo doraźnie maśći, tabletki
2010-02-19T17:36:11+01:00
Żylaki kończyn dolnych mogą rozwinąć się na bazie uwarunkowań genetycznych. Mogą też być konsekwencją występowania następujących czynników:
- siedzący tryb życia
- otyłość
- ciążą
- przebyta kuracja hormonalna
- płaskostopie, lub inna wada postawy
- zbyt częste gorące kąpiele, opalanie się
- nadużywanie sauny
- przebyte zapalenie żył głębokich
- zakrzepica

Dolegliwości związane z niewydolnością żył rozwijają się wolno, jednak nie bezobjawowo. Chorobę zwiastować mogą:
- nasilające się w godzinach wieczornych obrzęki kończyn dolnych
- uczucie ciężkości nóg
- ból i pieczenie kończyn

zapobieganie:
noszenie wygodnych butów
Odpowiednia waga
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T17:38:09+01:00
Do powstania żylaków przyczyniają się różne czynniki. Wpływ ma środowisko, wiek, styl życia a także czynniki dziedziczne. Nie na wszystkie czynniki ryzyka można wpływać, jednak są sposoby zapobiegania chorobie żył.

Z rozpoznaniem żylaków nie ma problemów, ponieważ są zwykle dobrze widoczne. Może towarzyszyć im uczucie ciężkości w nogach, bóle lub obrzęk kostek. Jednak żylaki, oprócz nieestetycznego wyglądu, mogą nie dawać żadnych dolegliwości. W początkowym etapie choroby, kiedy żylaki nie są widoczne, uwagę może zwrócić uczucie ciężkości nóg (zwłaszcza w godzinach wieczornych). Pojawić się mogą tzw. pajączki i żyły siateczkowate. Sygnałem żylaków są pojawiające się obrzęki wokół kostek, potem również obrzęki całego podudzia. W zaawansowanej chorobie widoczne są zmiany troficzne skóry, czyli przebarwienia, wypryski, stwardnienia czy też nawet owrzodzenia.

Usprawnienie odpływu krwi z nóg oraz wzmocnienie ścian żył. Określone działania wspierane są lekami wzmacniającymi zastawki i ścianę naczynia krwionośnego.