Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T17:52:37+01:00
Np x-2xy+1/2x-1/3xy=
1i1/2x-1i1/3xy więc dlaczego odjąć a nie np 1i1/2x + 1i1/3xy???

1. masz błąd, nie wyjdzie tak jak napisałaś:
1 i 1/2x - 1 i 1/3xy tylko 1 i 1/2x - 2 i 1/3 xy

to normalnie odejmujesz, patrzysz na wszystkie liczby, ktore maja tylko x, sa ta: 1x (na początku) i 1/2x (w srodku), jak widzisz oba maja przed soba znak dodatni, czuli je dodajesz, co daje 1 i 1/2x
teraz patrzysz na xy, sa ta: 2xy (ze znakiem "-" przed 2 czyli -2xy) i 1/3xy (ze znakiem "-" przed 1/3 czyli -1/3xy) i stawiasz je tak jakby obok siebie, co daje Ci: -2xy -1/3xy = -2 i 1/3xy
2010-02-19T17:53:49+01:00
A więc tak. najpierw ta redukcja wyrazów podobnych. zaczynamy od X+1/2X i wychodzi liczba dodatnia 1 i 1/2X i teraz te XY czyli -2xy-1/3xy= -2 i 1/3xy te minusy stąd że przed tymi liczbami są minusy nio i na końcu trzeba je dodać albo odjąć w zależności od znaku: 1 i 1/2x - 2 i 1/3xy ten minus jest stąd że przed tą drugą liczbą (-2i1/3xy) jest miunus :)
2010-02-19T17:55:22+01:00
X-2xy+½x-⅓xy=1½x-2⅓xy

bierzesz znaki podobne czyli
xy i xy
x i x

i normalnie dodajesz je do siebie jak zwykłe liczby patrzac na znak jaki stoi przed nimi
np -2xy z -⅓xy
piszesz je kolo siebie
-2xy-⅓xy = -2⅓xy

tak samo robisz z x

x z +½x
więc
x+½x=1½x

potem zestawiasz ze sobą wyniki
-2⅓xy+1½x