Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T18:08:15+01:00
Strzelecki dokonał :
-odkrycia z tego okresu to złoża rud miedzi w Kanadzie
-okazało się też, że odkryta przez niego dolina Latrobe obfituje w pokłady węgla brunatnego, ropy naftowej i złota
-opracował szczegółową i pierwszą tak dokładną mapę geologiczną Nowej Południowej Walii i Tasmanii
-w 1845 wydał w Londynie pierwszą naukową książkę o Australii: "Fizyczny opis Nowej Południowej Walii i Ziemi van Diemena".

12 3 12
2010-02-19T18:32:52+01:00
-Odbył 9-letnią podróż dookoła Świata, podczas której prowadził badania przyrodnicze, wtedy odkrył m.in. złoża rud miedzi w Kanadzie i złoto w Australii
-w Australii odkrył ziemię Gippsa
-badał najwyższe pasmo górskie a zdobywając jego najwyższy szczyt nazwał go górą Kościuszki
-Był członkiem Królewskiego Towarzystwa Geograficznego
-
9 3 9