Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T18:05:10+01:00
Teleskop Hubble'a pomógł w rozwikłaniu długowiecznych problemów astronomicznych, dostarczył również wiele danych, których wyjaśnienie wymaga nowych teorii. Spośród nich głównymi celami misji był dokładniejszy pomiar odległości do Cefeid, w wyniku czego stała Hubble'a, która określa tempo rozszerzania się wszechświata proporcjonalnie do jego wieku, mogła być precyzyjniej oszacowana. Przed wystrzeleniem teleskopu błąd tego oszacowania wynosił ponad 50%, wraz z wykonaniem pomiarów odległości do cefeid w Gromadzie galaktyk w Pannie i innych dalekich gromad zmniejszył się do 10%
2010-02-19T18:09:33+01:00
Teleskop Hubble'a ze zdjęć wykonanych w podczerwienie potrafił zobaczyć obraz najbardziej odległych zakątków Wszechświata.amerykański astronom Edwin Hubble skierował stucalowy teleskop w kierunku obiektów uważanych za mgławice gazowe i odkrył, że są to inne, potężne galaktyki.W roku 1995 Teleskop Hubble’a skierowano w kierunku pozornie pustego miejsca na niebie w obrębie gwiazdozbioru Wielkiej Niedźwiedzicy. Na tym niewielkim skrawku nieboskłonu, zwanym Głębokim Polem Hubble’a , teleskop dokonał zaskakujących odkryć. Uchwycił 3 tysiące obiektów, głównie nieznanych wcześniej galaktyk