Zadanie 1
Wykonaj działania , stosując przemienność i łączność mnożenia
a) (-1,2)x2,5x(-10)x4x(-2)
b) (-2/3)x5/8x1 1/2x(-8/15)x0,3
c) 0,007x1,3x(-1000)x(-20)
d) (-5/6)x(-2,5)x2 2/5x2x(-1)

Tylko, proszę o napsianie tego jak obliczyliście to, czyli nie odrazu wynik a rozwinięcie.

2

Odpowiedzi

2010-02-19T18:58:28+01:00
A) -1,2x(-25)x(-8) = -240
B) -1/3x5/8x3/2x(-8/15)x0,3=1/10
C) 0,007x1,3(-1000)x(-20)= 0,007x(-1300)x(-20)=182
48 3 48
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T19:04:15+01:00
A) (-1,2)x2,5x(-10)x4x(-2)=(-3)x(-40)x(-2)= -240
b) (-2/3)x5/8x1 1/2x(-8/15)x0,3= (-5/12)x3/2x(-8/15)x3/10= (po skróceniu wychodzi)= (-1/2)x(-1/5)=1/10
c) 0,007x1,3x(-1000)x(-20)=182 (tutaj nie ma co rozpisywać, po prostu mnożysz :))
d) (-5/6)x(-2,5)x2 2/5x2x(-1)=(-5/6)x(-25/10)x12/5x2x(-1)=(-1)x(-5)x2x(-1)= (po skróceniu wszystkiego co się da wychodzi)= -10

Mam nadzieję, że pomogłam :)
102 4 102