Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T18:37:46+01:00
1.Wymień trzy negatywne i trzy pozytywne skutki monsunów
a)negatywne:
*W zimie wiatry zmieniają kierunek i wieją znad lądu w stronę oceanu, co powoduje brak opadów.
*Przynosi on nad ląd dużo wilgoci, więc latem często występują opady deszczu.
*wysokie opady(powodzie)
b)pozytywne:

*Wysokie opady letnie(sprzyjają uprawie rolnictwa)
*Monsun letni przynosząc opady umożliwia wegetację i uprawę roślin.
*Letnie opady uzupełniają zapasy wody pitnej dla ludzi i zwierząt.
*Występowanie monsunów reguluje prace polowe na terenie ich występowania.

2. Wymień cztery skutki wiatru halnego.
*ogromne straty gospodarcze w drzewostanie, morfologiczne.
*powoduje szybkie zanikanie pokrywy śnieżnej w dolinach górskich.
*Szczególnie niekorzystnie feny oddziałują na układ krążenia.(w czasie występowania tego wiatru zauważa się szczególnie większość chorób tego układu).
*wysuszenie powietrza.
7 4 7
2010-02-19T18:49:39+01:00
W lecie wiatry te wieją zwykle znad oceanu, wywołując silne opady deszczu w głębi lądu. W zimie wiatry zmieniają kierunek i wieją znad lądu w stronę oceanu, co powoduje brak opadów.
Halny wywołuje klęski żywiołowe, większą ilość wypadków, senność i rozdraznienie.
12 5 12