Odpowiedzi

2010-02-19T18:30:57+01:00
Hej...:D
1.Oceń skutki przyjęcia chrztu przez Mieszka I
-skutkiem przyjecia chrztu bylo umocnienie wladzy ksiazecej i poszerzenie panstwa.

2.Wskaż cel misji św. Wojciecha
Chciał chrystianizować (nawracac ludzi)

3.Wymień uprawnienia,jakie według statutu miał senior.
-Senior miał prawo wypowiadania i prowadzenie wojen zewnętrznych, reprezentowanie państwa.
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T18:32:14+01:00
1. Skutki:
Polska stała się krajem chrześcijańskim,
- Otton I uznawał Mieszka I za przyjaciela, stając się jego zwierzchnikiem i opiekunem,
- Polska weszła w krą kultury zachodnio -europejskiej,
- Przybywają ludzie wykształceni- kościół wprowadza znajomość pisma, niezbędnego w ówczesnej dyplomacji,
- Została utworzona administracja, wzmocniono władzę centralną.
2. Głównym celem była ziemia Prusów oraz ich ewangelizacja
3. senior miał obowiązki w stosunku do wasali ,własność ziemi i sądownicze uprawnienia państwa w stosunku do ludności poddanej
24 3 24