Odpowiedzi

2010-02-19T18:49:02+01:00
S- ilość śmietanki
m- ilość mleka

s+m=200
0,12s+0,02m=0,03*200

s=200-m
0,12s+0,02m=6 / *100

s=200-m
12s+2m=600

s=200-m
12(200-m)+2m=600
2400-12m+2m=600
-10m=600-2400
-10m=-1800 / : (-10)
m=180
s=200-180
s=20

Odp:Aby otrzymać 200g mleka, w którym będzie 3% tłuszczu należy zmieszać 20 g śmietanki i 180g mleka.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T18:51:06+01:00
X-ilosc smietanki 12%
y-ilosc mleka 2%

x+y=200
12%x+2%y=200*3%

x+y=200
6x+y=300

x+y=200
-6x-y+-300
-------------
-5x=-100

x=20
y=180

Odp. Trzeba zmieszać 20g smietanki 20% i 180g mleka 2%

Pzdr :]
1 5 1
2010-02-19T18:54:14+01:00
X - ilość mleka
200-x - ilość smietanki
0,02x+0,12(200-x)=0,03*200
0,02x+24-0,12x=6
-0,1x=-18
x=180 - ilośc mleka
200-x=200-180=20 - ilość śmietanki