Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T18:55:07+01:00
Oblicz masę 2* 10²³ cząsteczek dwutlenku węgla

M(CO₂)=12+2*16=44 g/mol

1mol-----6,02*10²³, więc:
44g-------6,02*10²³
x----------2* 10²³
x=14,62g
2010-02-19T21:34:32+01:00
2*10^23 cząsteczek ------- xg CO2
6,02*10^23 cząsteczek ----- 44g CO2
x = około 14,6g

Odp: masa 2*10^23 cząsteczek CO2 wynosi około 14,6g. ;)
2010-02-19T23:20:47+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCO2=12u+2*16u=44u
44g CO2------6,02*10^23 cząst.
xg CO2-------2*10^23 cząst.
x=44*2*10^23/6,02*10^23
x=14,6g CO2
1 5 1