Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T18:53:36+01:00
44gramach CO2-12g węg;a
220-x
x= 60gramów węgla
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T18:57:49+01:00
Oblicz, ile gramów węgla znajduje się w 220g dwutlenku węgla.

CO₂ = 1 mol węgla, 2 mole tlenu.

M(CO₂)=12+2*16=44 g/mol

1mol-----44g, więc:
x-------220g
x=5moli

CO₂ -------- C
1mol-------1mol
1mol------12g
5moli-----x
x=60g
3 3 3
2010-02-19T21:01:17+01:00
220g CO2 ----- xg C
44g CO2 ------- 12g C
x = 60g C

Odp: W 220g CO2 znajduje się 60g C. ;)
1 2 1