Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T19:22:15+02:00
A) 0,2(6)= 2/10 + 6/99
b) 0,41(6)= 41/100 + 6/999
c) 1,2(13)= 12/10 + 13/999
d) -2,34(5)= - 234/100 + 5/999
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T19:43:57+02:00
A) 0,2(6)= 2/10 + 6/99
b) 0,41(6)= 41/100 + 6/999
c) 1,2(13)= 12/10 + 13/999
d) -2,34(5)= - 234/100 - 5/999
moim zdaniem w ostatnim beda dwa minusy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T20:29:05+02:00
Podam ci świetny sposób na zamianę ułamka okresowego na zwykły-przyda ci sie i sama zrobisz reszte zadan lub sprawdzisz sobie czy koledzy zrobili dobrze-masz np ułamek okresowy 0,34{5}=narysuj kreske ułamkową w liczniku wpisz liczbe utworzoną z wszystkich cyfr u mnie to 345 od tego odejmij 34 czyli odejmij te liczbe bez tego,co w nawiasie twój licznik ma wygladac tak 345-34=311 teraz mianownik- wpisz w mianownik tyle 9 ile jest cyfr w okresie u mnie jedna i do tych dziewiatek dopisz tyle zer ile jest cyfr przed okresem u mnie 00 i twoj ułamek=311/900 a teraz twój przykład nr 1 0,2{6}= licznikj 26-2=24 mianownik 90 czyli 24/90 skróć to i masz 4/15 poćwicz i sama reszte zrobisz w głowie-pozdrawiam
7 5 7