Rowerzyści zorganizowali 3 dniową wycieczkę.
Pierwszy dzień pokonali 2\3 (dwie trzecie) całej trasy.
drugiego 1\6 (jedna szósta) trasy.
A trzeciego pozostałe 9 km.
Jakiej długości trasę pokonali ?
-------
Cena brutto leków (wraz z podatkiem VAT w wysokości 7%) wynosi 428 zł.Jaka jest cena netto tych leków ?

3

Odpowiedzi

2010-02-19T19:02:38+01:00
X- cała trasa
2/3x + 1/6x + 9 = x
5/6x+9=x
9=x-5/6x
9=1/6x | :1/6
9*6=x
54=x
Odp. Pokonali trasę 54 km.

x-cena netto
107%x=428
1,07x=428 | : 1,07
x=400

Odp. Cena netto tych leków wynosi 400zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T19:03:52+01:00
2/3=4/6=x
1/6=9
6x9=54
Cala trasa ma 54 km
________________________
x-netto
107%=428
1,07x=428 | : 1,07
x=400
O ile sie niemyle :D
2010-02-19T22:43:54+01:00
X=cała trasa

⅔x+⅙x+9km=x
⁴/₆+⅙x+9km=x
⁵/₆x+9km=x
x=⁵/₆x+9km
⅙x=9km/*6
x=54km
Odp:Pokonali trasę długości 54km.



cena brutto=428zł
wartość podatku VAT=7%
cena netto=
107%x=428
1,07x=428/:1,07
x=400
Odp:Cena netto tych leków wynosi 400zł.