Przez rzekę szerokości 120 m zbudowano most. Czwarta część mostu znajduje się po prawej stronie nad lądem i czwarta część mostu znajduje sie po lewej stronie nad lądem. Jak długi jest ten most??

a)150m b)180m c)210 d)240 e)270

3

Odpowiedzi

2010-02-19T19:05:10+01:00
4/4 cały most
2/4 tyle mostu jest na lądzie

4/4 - 2/4 = 2/4 = 1/2

2* 120 = 240 - długość mostu
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T19:05:16+01:00
1/4+ 1/4= 2/4=1/2- to znaczy, że długość mostu zbudowanego na lądzie to połowa długości całego mostu
rzeka ma szerokość 120m
2* 120m=240m
odp. most ma 240 m długości
2 5 2
2010-02-19T19:06:57+01:00
X=120+0,25x+0,25x
0,5x=120/*2
x=240
czyli odp d:)
1 5 1