Dam wam naj ale proszę O OBLICZENIA !
Hodowca miał razem 27 kaczek i królików.Wszystkich nóg zwierząt było 78.Ile kaczek , a ile królików miał hodowca ?
Proszę o danę ! Równanie z Obliczeniami ! Oraz o sprawdzenie ! Jak najszybciej !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T19:44:47+01:00
Rozwiązanie za pomocą układu równań:
Dane:
x- ilośc kaczek=12
y- ilośc królików=15
2x- ilośc kaczych nóg=2*12=24
4y- ilośc króliczych nóg=4*15=60

{ x+y=27
2x+4y=78
{ x+y=27
2x+4y=78/(-2)
{ x+y=27
-x-2y=-39
(rozwiązujemy metodą przeciwnych współczynników)
{ -y=-12
{ x+12=27
y=12
{ x=27-12
y=12
{ y=15
x=12
Hodowca miał 12 kaczek i piętnaście królików.
2 5 2
2010-02-19T19:50:58+01:00
X- liczba kaczek
y- liczba królików

x+y=27 | * (-2)
2x+4y=78 (2x, bo kaczka ma 2 nogi, a 4y, bo królik ma 4 nogi :))

-2x-2y= -54
2x+4y=78

-2y+4y=34

2y=34 |:2

y=17

x+y=27
x+17=27
x=27-17
x=10

x=10
y=17

Sprawdzenie:
x+y=27
10+17=27

Było 10 kaczek i 17 królików. :)