Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T19:37:21+01:00
K - masa kukułki (w kg)
(k + 5) - masa zegara bez kukułki (w kg)

k + k + 5 = 5,5
2k = 0,5
k = 0,25 [kg] - masa kukułki
k + 5 = 0,25 + 5 = 5,25 [kg] - masa zegara
Odp.: Zegar waży 5,25 kg, a kukułka - 0,25 kg.
41 4 41
2010-02-19T20:46:17+01:00
X-waga zegara
y-waga kukułki
x+y=5,5
x=y+5
y+5+y=5,5
2y=5,5-5
2y=0,5/:2
y=0,25kg-waga kukułki

x+y=5,5
x+0,25=5,5
x=5,5-0,25
x=5,25kg-waga zegara
odp.zegar waży 5,25kg,a kukułka 0,25kg
50 4 50