Zmieszano 24 g glinu z taką samą ilością siarki, a następnie mieszaninę ogrzewano.
a.) Który z substratów przereagował w całości?
b.) Jaki był nadmiar drugiego z substratów?
c.) Oblicz, ile gramów produktu otrzymano w wyniku tej reakcji chemicznej.

3

Odpowiedzi

2010-02-19T20:09:45+01:00
Równanie reakcji:
2Al+3S=Al2S3;
M Al=27[g/mol];
M S=32[g/mol];
54[g]Al - 96[g]S;
x[g]Al - 24[g]S;
x=13,5[g]Al;
W nadmiarze użyto Al;
24[g]-13,5[g]=10,5[g]Al,w całości przereagowała S;
Zgodnie z prawem zachowania masy otrzymano :
24[g]S+13,5[g]Al=37,5[g]Al2S3.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T20:24:05+01:00
Wlascwie to zadanie opiera sie na jednym rownaiu reakcji i proporcjach:
54g 96g 150g
2Al + 3S -> Al2S3
24g 24g

I proporcja obliczenia związane z siarka:
96g - 150g
24g - x
x=37.5g

54g - 96g
24g-x
x=42.6g
II proporcja zwiazana z glienm:
54g - 150g
24g- x
x=24gx150g/54g=66.6g

54g - 96g
xg - 24g
x=13.5g
a.) Który z substratów przereagował w całości?
siarka przereagwoala w calosci (najprosciej mowiac dlatego, ze jest jej mniej w proporcji)
54g - 150g
24g- x
x=24gx150g/54g=66.6g

96g - 150g
24g - x
x=37.5g
b.) Jaki był nadmiar drugiego z substratów?
54g - 96g
xg - 24g
x=13.5g
24g-13.5g=10.5g glinu
c.) Oblicz, ile gramów produktu otrzymano w wyniku tej reakcji chemicznej.
24g-13.5g=10.5g glinu
masa glinu - 24g
24g+13.5g=37.5g
8 3 8
2010-02-19T21:29:10+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

a)
mAl=27u
mS=32u
mAl2S3=2*27u+3*32u=150u
2Al + 3S---->Al2S3
54g Al--------96g S
xg Al--------24g S

x=13,5g Al
W całości przereagowała siarka

b)

NADMIAR = 24g glinu - 13,5g glinu = 10,5g glinu

c)
2Al + 3S---->Al2S3
96g S--------150g Al2S3
24g S--------xg Al2S3
x = 37,5g Al2S3

4 3 4