W klasie , liczącej 20 uczniów , chłopców jest więcje niż dziewcząt . Czworo uczniów, czyli 20% dziewcząt i 20% chłopców , nosi okulary. Ilu chłopców i ile dziewcząt jest w tej klasie? Wiem że ma wyjść 5 dziewcząt i 15 chłopców. Please pomóżcie...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T19:43:01+01:00
X- dziewczyny
y - chłopcy

0,2x+0,2y=4
Skoro chłopców jest więcej, to wiadomo, że jest trzech chłopców w okularach i jedna dziewczyna.

0,2x = 1 |:0,2
x = 5
0,2y=3 |:0,2
y = 15

Odp. 5 dziewcząt i 15 chłopców.
2010-02-19T19:47:32+01:00
Klasa-20 osób- 100%
okulary noszą 4 osoby- 20%
dziewcząt jest mniej, a więc, jeżeli 20% z nich nosi okulary to musi ich być 5
1 dziewczynka nosi okulary
3 chłopców nosi okulary
1 5 1