Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T20:09:06+01:00
A-8cm
Ptrójkąta=(8²√3)÷4=(64√3)÷4=16√3
h-wys.trójkąta
h=(8√3)÷2=4√3
⅓*4√3=⁴₃√3
Pkoła=pi*(⁴₃√3)²=5⅓*pi
Pobszaru=16√3-5⅓pi≈28-17≈11
25 4 25
2010-02-19T20:09:45+01:00
Pole trójkąta:
musimy obliczyć wysokoćs czyli h
możemy to zrobić z Pitagorasa:
h(kwadrat) + 4(kwadrat) = 8(kwadrat)
h(kwadrat = 8(kwadrat) - 4(kwadrat)
h(kwadrat) = 64 - 16
h(kwadrat) = 48
h = 4 pierwiastki z 3
P = 4 pierwiastki z 3 * 8 / 2 = 16 pierwiastków z 3

Pole koła:
promien (r) koła to jedna trzecia wysokoci trójkąta
a więc jest równy 4 pierwiastki z 3 / 3
P = Pi r(kwadrat) = 48 / 9 Pi = 5,(3) Pi

Pozostałoć z trjkąta po wycięciu koła:
16 pierwiastków z 3 - 5,(3) Pi
i to jest ostateczny wynik gdyż nie można tego od siebie odjąc chyba ze to zaokrąglisz to wtedy możesz podać wynik w zaokrągleniu :)

TU MASZ DOKŁADNĄ ROZPISKĘ JAK TO ZROBIĆ :)
12 4 12