Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T19:44:06+01:00
12 l - 5 kg
15 l - X kg

x= 15*5: 12
x= 75 : 12
x = 6,25 kg
Odp. Pani Dorota musi użyć 6,25 kg Jabłek.
2010-02-19T19:45:46+01:00
5kg--ilość jabłek na kompot
12 słoików * 1l=12 l

5kg=12l
x=15l
5kg * 15 l 75kg
x=-------------- =------------ = 6¼kg
12 l 12



mają być dwa ułamki.jeden ułamekma w liczniuku 5kg*15l a w mianowniku 12 l,a drugi ułamek m liczniku 75kg,a w mianowniku 12.


Odp:pani Dorota musiałaby użyć 6,25 kg jabłek by uzyskać 15 l takiego kompotu.