Odpowiedzi

2010-02-19T20:02:07+01:00
Hej
a)białka-Obecność białka w moczu może oznaczać także: niewydolność serca, białaczkę, szpiczaka mnogiego, zatrucie (np. miedzią lub ołowiem), stan przedrzucawkowy
b)cukru-Obecność cukru w moczu może być też spowodowane glikozurią nerkową. Jest to dziedzicznie uwarunkowana tubulopatia polegająca na upośledzeniu reabsorbcji

c)kwasu moczowego-występuje w nadmiernej podaży zasad ...

d)czerwonych krwinek- sugeruje uszkodzenie wątroby
)barwników żółciowych=-świadczy o chorobie wątroby i dróg żółciowych, ...
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T20:02:48+01:00
A) kamica nerkowa, kłębuszkowe zapalenie nerek, żółtaczka
b) cukrzyca
c) nie świadczy o żadnej chorobie, jest normalnym produktem przemiany materii
d) kłębuszkowe zapalenie nerek, zapalenie dróg moczowych
e) w minimalnych ilościach nie świadczą o chorobie, są produktami przemiany materii (dokładniej hemu), nadają moczowi barwę i zapach
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T20:05:30+01:00
A) Jeśli pojawi się przejściowo może świadczyć o podwyższonej temperaturze, przemarznięciu, znacznym wysiłku fizycznym. Kiedy utrzymuje się w moczu dłużej może to świadczyć o problemach z nerkami lub z drogami moczowymi. Białkomocz to stan wydalania z moczem ponad 150 mg białka na dobę.

b) Występowanie w kilku kolejnych analizach świadczy o cukrzycy. Jeśli u osoby chorej na cukrzycę stwierdza się cukier oznacza to, że cukrzyca jest nieprawidłowo leczona.

c) Zwiększony poziom kwasu moczowego występuje w nadmiernej podaży zasad purynowych, wzmożonej syntezie zasad purynowych, w ostrej lub przewlekłej niewydolności nerek, po niektórych lekach moczopędnych, w zatruciu tlenkiem węgla, ołowiem, w nowotworach. Zmniejszone wydalanie kwasu moczowego występuje w niedoborze oksydazy ksantynowej w czasie stosowania diety ubogopurynowej.

d) Krwiomocz, podobnie jak białkomocz, jest bardzo częstym objawem chorób układu moczowego. Źródłem krwinkomoczu (niewielka, niewidoczna dla oka utrata krwinek czerwonych) lub krwiomoczu może być uszkodzenie zarówno nerki, jak też każdego odcinka dróg moczowych. Najczęstszą, najbardziej popularną przyczyną jest kamica nerkowa, a szczególnie atak kolki nerkowej. Obecność powyżej 10 krwinek w polu widzenia mogą sugerować też gruźlicę, zaburzenia krzepnięcia krwi, niewydolność krążenia, marskość wątroby. Zwiększona zawartość krwinek czerwonych może być też spowodowana stosowaniem leków - pochodnych dikumarolu i heparyny. Czasem krwiomocz może być spowodowany domieszką krwi miesiączkowej, urazem dróg moczowych w czasie wykonywania niektórych badań inwazyjnych. W tych przypadkach krwiomocz określany jest jako rzekomy.

e) W minimalnych ilościach nie świadczą o chorobie, są produktami przemiany hemu nadają moczowi barwę i zapach
1 1 1