Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T20:01:50+01:00
Mojżesz jest postacią biblijną. Był narodowości żydowskiej. Według Bibli żył 120 lat. Był bratem Aarona i Miriam
Przed jego przyjściem na świat faraon Egiptu rozkazał mordowania
nowo narodzonych chłopców żydowskich, aby zmniejszyć populację
Izraelitów. Tymczasem matka Mojżesza włożywszy Go do małego koszyka
puściła z nurtem rzeki < Nilu >, raując tym samym jego życie. Po pewnym
czasie został on wyciągnięty z rzeki przez córkę faraona. Mieszkał i
wychowywał się na dworze faraona jako Egipcjan, jednak w młodym wieku
będąc świadkiem przemocy wobec Hebrajczyka zabił prześladowcę. Gdy
zabójstwo wyszło na jaw uciekł on z Egiptu i ukrył się w kraju Madian.
Tam pomagając człowiekowi o imieniu Jetro, poślubił niebawem jego córkę
Seforę. W tym samym czasie szukając jednej owieczki, Mojżeszowi ukazał
się Bóg pod postacią płonącego krzaka. Bóg ten o imieniu Jahwe <
Jestem, który jestem > nakazał mu wyprowadzić lud izraelski z Egiptu i
osiedlić go w Ziemi Obiecanej, Kanaan.
Poszedł, więc Mojżesz z bratem Aaronem do faraona, lecz ten
odmówił zgody na wyjście ludu. Bóg wtedy za pośrednictwem Mojżesza
zesłał na Egipcjan dziesięć plag, z których ostatnia była najbardziej
dotkliwa i spowodowała śmierć wszystkich pierworodnych synów Egipcjan,
także syna faraona. Dopiero wtedy faraon zezwolił na tymczasowe
opuszczenie Egiptu przez Izraelitów jednak na wieść, że uciekają chciał
ich dogonić i ponownie obrócić w niewolników. Bóg wtedy dokonał cudu:
przed wędrującymi Izraelitami rozstąpiło się morze, a po ich przejściu
zalało Egipcjan.
Dalej Bóg prowadził Mojżesza i lud izraelski w kierunku góry Synaj
gdzie Mojżesz zawarł przymierze z Jahwe, otrzymując od Niego kamienne
tablice z dziesięcioma przykazaniami Bożymi. Jednak roztrzaskał je na
wieść o tym, że Izraelici odlali sobie złotego cielca jako
przedstawienie Boga. Po modlitwie za grzechy lud ponownie udał się na
górę Synaj i otrzymał drugie tablice. Wtedy Bóg wyprowadził izraelitów
na pustynie, którzy wędrowali po niej czterdzieści lat
Do Ziemi Obiecanej weszli dopiero ich potomkowie, synowie i córki.
Mojżesz ujrzał tylko Ziemię Kanaan. Pochowany został w nieznanym
miejscu w krainie Moab.
________________
pozdrawiiam ;*
2 5 2
2010-02-19T20:02:58+01:00
Tez to mielismy i znalazlam to w swoim zeszycie: Mojżesz jest postacią biblijną. Był narodowości żydowskiej. Według Bibli żył 120 lat. Był bratem Aarona i Miriam
Przed jego przyjściem na świat faraon Egiptu rozkazał mordowania
nowo narodzonych chłopców żydowskich, aby zmniejszyć populację
Izraelitów. Tymczasem matka Mojżesza włożywszy Go do małego koszyka
puściła z nurtem rzeki < Nilu >, raując tym samym jego życie. Po pewnym
czasie został on wyciągnięty z rzeki przez córkę faraona. Mieszkał i
wychowywał się na dworze faraona jako Egipcjan, jednak w młodym wieku
będąc świadkiem przemocy wobec Hebrajczyka zabił prześladowcę. Gdy
zabójstwo wyszło na jaw uciekł on z Egiptu i ukrył się w kraju Madian.
Tam pomagając człowiekowi o imieniu Jetro, poślubił niebawem jego córkę
Seforę. W tym samym czasie szukając jednej owieczki, Mojżeszowi ukazał
się Bóg pod postacią płonącego krzaka. Bóg ten o imieniu Jahwe <
Jestem, który jestem > nakazał mu wyprowadzić lud izraelski z Egiptu i
osiedlić go w Ziemi Obiecanej, Kanaan.
Poszedł, więc Mojżesz z bratem Aaronem do faraona, lecz ten
odmówił zgody na wyjście ludu. Bóg wtedy za pośrednictwem Mojżesza
zesłał na Egipcjan dziesięć plag, z których ostatnia była najbardziej
dotkliwa i spowodowała śmierć wszystkich pierworodnych synów Egipcjan,
także syna faraona. Dopiero wtedy faraon zezwolił na tymczasowe
opuszczenie Egiptu przez Izraelitów jednak na wieść, że uciekają chciał
ich dogonić i ponownie obrócić w niewolników. Bóg wtedy dokonał cudu:
przed wędrującymi Izraelitami rozstąpiło się morze, a po ich przejściu
zalało Egipcjan.
Dalej Bóg prowadził Mojżesza i lud izraelski w kierunku góry Synaj
gdzie Mojżesz zawarł przymierze z Jahwe, otrzymując od Niego kamienne
tablice z dziesięcioma przykazaniami Bożymi. Jednak roztrzaskał je na
wieść o tym, że Izraelici odlali sobie złotego cielca jako
przedstawienie Boga. Po modlitwie za grzechy lud ponownie udał się na
górę Synaj i otrzymał drugie tablice. Wtedy Bóg wyprowadził izraelitów
na pustynie, którzy wędrowali po niej czterdzieści lat
Do Ziemi Obiecanej weszli dopiero ich potomkowie, synowie i córki.
Mojżesz ujrzał tylko Ziemię Kanaan. Pochowany został w nieznanym
miejscu w krainie Moab.
2 4 2