Odpowiedzi

2010-02-19T20:04:27+01:00
Tak, ponieważ Judym musiał wybierać miedzy miłością do Joasi, a leczeniem biednych.
2010-02-19T20:20:19+01:00
Judym miał ogromna wole walki. Mimo ze pochodziła z ubogiej rodziny dzięki silnej woli, uporowi zdobył wykształcenie. Umożliwiło mu to, dalsze dążenie do celu by moc swoim życiem pomagać innym. Kiedy został lekarzem i zyskał szacunek wielu poważanych ludzi nie zapomniał o tym kim jest i jakie wartości były dla niego najważniejsze.Wierzył ze będąc lekarzem nie tylko będzie leczył, ale i jest w stanie uświadomić ubogich ludzi by przestrzegali zasad higieny i tym samym zmienili swoje życie. Miał prosty plan jak do sukcesu. wytrwale dążył do celu.Jednak nie starał sie on zyskać sympatii grona lekarskiego, co przyczyniło sie do jego klęski. Mimo ze jego poglądy były słuszne to nie powinien on ich manifestować. Oskarżanie całego grona lekarzy, mówienie ze to oni przyczynili się do obecnego złego stanu zdrowia społeczeństwa odebrało nadzieje, ze ktoś z lekarzy zechce poprzeć jego plan "reformy zdrowia". Odrzucił on miłość, odebrał sobie szanse działania poprzez wsparcie i pomoc innych ludzi. jego postępowanie juz od samego początku mimo iz miało na celu pomoc innym ludziom, zwiastowało nieuchronna klęskę Judyma i jego ideałów.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T21:55:42+01:00
Misja doktora Judyma była z góry skazana na klęskę ponieważ musiał dokonać wyboru. Musiał wybierać czy wiązać się z Joasią i być szczęśliwy czy wybrać pracę. Lecz cokolwiek by nie wybrał to i tak poniósł by klęskę. Judym wybrał pracę i był nieszczęśliwy osobiście gdyż skrzywdził kobietę, która bardzo kochał i cierpi bo nie może być z ukochaną a w pracy i tak nie rozwiąże problemów ludzi biednych bo sam niczego nie zdziała. Gdyby natomiast wybrał związek z Joasią spowodowałoby to, że osobiste szczęście było by cały czas wyrzutem sumienia gdyż miałby pretensje do siebie, że niedostatecznie poświęca się ludziom biednym a żona jeszcze bardziej odciąga go od jego pracy. Ciągle wisiało by nad nim widmo długu, który musi spłacić. Nie może być szczęśliwy jeśli inni nie są.Judym traktuje zawód lekarza jako posłannictwo, jako misję społeczną. Czuje sie odpowiedzialny przed samym sobą gdyż jego dusza nie pozwala mu robić niczego innego. Nie umie pogodzić życia osobistego z pracą gdyż umie poświęcić się tylko jednemu ideałowi.Judym to ideał samotnego poświęcenia się ludzkości. Jest to człowiek który przez całe życie walczy ze sobą wewnętrznie. Ma rozterki, walczy ze złem i krzywdą ludzką.
2 4 2